The Witcher 3 Remastered

نسخه ریمستر بازی ویچر 3 چه فرقی با اصلیش کرده؟

خوب به سلامتی نسخه ریمستر شده بازی معظم ویچر سه تحت عنوان The Witcher 3 Complete Edition یا ویچر سه نسخه 4.0 منتشر شد تا بهانه‌ی خوبی باشه که دوباره سراغ این بازی پشم‌ریزون بریم.

به محض انتشار بازی من به همراه پسرداییم، آب دستمون بود گذاشتیم زمین، بسته مسته اینترنت خریدیم و سریع بازی رو دانلود کردیم. حقیقتا از حذف لینک‌های دانلود بازی می‌ترسیدیم و گفتیم تا کارگروه لینک‌ها رو برنداشته، هرچه سریعتر دانلود کنیم. 

ضمن این که سایت خودمون به احتمال خیلی زیاد به خاطر همین گذاشتن لینک دانلود ویچر سه فیلتر شده بود و می‌دونستیم که pzj از هیچ گونه تلاشی جهت برداشتن لینک‌های دانلود بازی ویچر سه فروگذار نمی‌کنه.

به هر حال نسخه PC بازی رو دانلود کردیم و وارد فاز اجرای بازی شدیم. 

زاویه دوربین جدید، اولین چیزی که توجه ملت رو به خودش جلب می‌کنه.

مهم‌ترین تغییری که در ظاهر بازی به وجود اومده زاویه دوربین جدید اونه. در حالی که ویچر 3 اصلی دوربین رو از گرالت دور کرده بود، نسخه ریمستر دوربین رو تقریبا به حالت over the shoulder تغییر داده و نمایش بازی رو دوباره شبیه بازی‌های اهورایی ویچر 2 و ویچر 1 کرده.

در حال حاضر دوربین over the shoulder محبوبیت خاصی بین گیمرا پیدا کرده و این تغییر می‌تونه به جذابیت بازی اضافه کنه.

The Witcher 3 Original vs Remastered Comparison GTX 970 1080p Ultra

البته شما می‌تونید دوربین رو در تنظیمات بازی بین دو حالت قدیمی و جدید تنظیم کنید. این تنظیم می‌تونه به صورت شخصی سازی شده در حالت‌های راه رفتن، اسب سواری و مبارزات اعمال بشه.

با توجه به این که با این دوربین جدید، دید بازیکن نسبت به پشت سر گرالت کم می‌شه، ممکنه باعث بشه برخی دشمنای پشت سر رو نبینید و همین تغییر دوربین، یه کوچولو بازی رو سخت‌تر می‌کنه که با توجه به ساده بودن بازی ویچر سه رواله.

در کل همین یه تغییر دوربین ساده که با دو تا ماد هم می‌شد اجراش کرد، تجربه‌ی بازی رو یه نمه عوض می‌کنه و ایده‌ی بدی نیست که این دوربین جدید رو امتحان کنید. 

چه کوئست‌هایی به بازی اضافه شده؟

تا حالا ملت فقط یک کوئست جدید به نام In The Eternal Fire's Shadow تو بازی پیدا کردن.

برای فعال کردن این کوئست باید برید توی Velen و کنار تابلوی Devil’s Pit یک کشیش Eternal Fire وایساده که کوئست رو فعال می‌کنه.

این کوئست همونیه که گفته بودن قراره نتفلیکسی باشه. این مرحله با این که خیلی امپراطور نیست ولی همون حالت شاخ CD Projekt رو داره و تنها نشانی که از نتفلیکس داره، دستور ساخت زره و مدال گرالت تو فصل دوی سریال ویچر، به عنوان پاداش آخر کوئست ئه.

منم جوگیر شدم و کل کوئست رو ازش فیلم گرفتم و آپلود کردم. خواستید یه نگاهی بهش بندازید.

لینک مشاهده گیم پلی مرحله جدید بازی The Witcher 3

امیدوارم به غیر از این کوئست، لجندها بگردن تو بازی و مراحل جدیدی هم پیدا کنن. شنیدن چار تا دیالوگ جدید از گرالت با صدای جادویی جناب Douglas Cockle همیشه جذابه. 

گرافیک بازی چه تغییری کرده؟

سازندگان بازی، از مادهایی که طرفدارای لجند ویچر سه برای بازی ساختن نهایت استفاده رو کردن و یه حال اساسی به Texture های بازی دادن.

 این تغییرات از همه جا بیشتر رو چمن‌ها، درختا و در کل گیاهان دیده می‌شه. جنگل‌های Velen، دشت‌های توسان و درختان اسکلیگه از همیشه زیباتر هستند و این همش به لطف طرفدارای لجندیه که این مادها رو طراحی کردن و CD Projekt Red هلو بپر تو گلو ازشون استفاده کرده.

The Witcher 3 Original vs Remastered Comparison GTX 970 1080p Ultra

بهبود نمایش فواصل دور و بحث Draw Distance هم از موارد دیگه‌ایه که تو بازی روال‌تر شده به لطف سخت‌افزارهای جدیدتر دیگه نیازی به محدود سازی و پوشاندن فواصل دور مثلا با مه و ابر نیست.

نورپردازی بازی، حتی بدون استفاده از Ray Tracing بهتر شده و آب‌ها و رودهای بازی هم گرافیک بهتری رو دارن. بافت‌های مو هم با استفاده از تکنولوژی Hairworks انویدیا بهبود یافته.

به غیر از این موارد بالا که کم هم نیست، خیلی بهبود دیگری به چشم نمی‌خوره. گرافیک npc ها و ساختمان‌های بازی و هیولاها تغییر خاصی نکرده و در همون حد نسخه‌ی اصلی باقی مونده.

نسخه ریمستر شده ویچر 3 نشان Igni

RTX ON یا RTX OFF

یکی از مهم‌ترین بخش‌های جدیدی که سازنده ها کلی ازش تعریف می‌کردن، اضافه شدن قابلیت Ray Tracing به بازیه.

همون طور که می‌دونید، تکنولوژی Ray Tracing نور رو به صورت واقعی پیاده سازی می‌کنه؛ یعنی یه سری منبع نور تعریف می‌شه و اشعه‌های نور بر اساس معادلات فیزیکشون به سمت اجسام بی‌نور حرکت می‌کنن و ازشون بازتاب می‌شن و یه رنگی در نهایت چشم می‌بینه.

این پروسه به قدری سنگینه که به صورت نرم‌افزاری قابلیت پیاده سازی در لحظه رو نداره و فقط به صورت سخت افزاری با استفاده از RT Core ها در کارت گرافیک‌های nVIDIA و Ray Accelerator ها در کارت گرافیک‌های AMD پیاده سازی می‌شه.

در مقابل نورپردازی سنتی از طریق فرایندی به اسم Rasterization  انجام می‌شه که عملا شبیه سازی فرایند بالاست و اگه خوب پیاده سازی بشه می‌تونه مثل نسخه اصلی ویچر 3 بسیار زیبا هم باشه.

من خودم که سیستم RTX دار ندارم ولی با استفاده از لپتاپ پسرداییم که روش RTX 3060 نصبه قسمت شد تا Ray Tracing ویچر سه رو به عینه ببینم.

تاثیرات زیبایی شناختی Ray Tracing

توی فضای باز عملا تغییر خاصی احساس نمی‌شه. تنها مسائل جزئی مثلا سایه‌ی علف‌ها حالت واقعی تر به خودش می‌گیره. این گونه تغییرات خیلی ملموس نیستند و فقط وقتی این موضوع رو می‌شه متوجه شد که دو تا ویدیو مقایسه در کنار هم قرار بگیره وگرنه در عمل و موقع بازی چیز زیادی حس نمی‌شه.

تو فضای‌های بسته یه مقدار اوضاع متفاوته. نور شمع‌ها و چراغ‌های داخلی تو حالت Ray Tracing به زیبایی محیط اضافه می‌کنه و فضای بعضا شاعرانه‌ای می‌سازه!

منتهی بیش از 90 درصد ویچر سه به پرسه در فضای بیرون می‌گذره. هیچ ویچری تا حالا تو رخت خواب خودش نمرده. واسه همین محیط داخل هر چقدر هم زیباتر بشه کسی سراغشون نمیاد. تازه بعضی وقتا نورپردازی واقعی باعث تاریک شدن بیش از حد فضای داخلی هم می‌شه که جالب نیست. ولی در کل نوپردازی داخلی با Ray Tracing شاخ‌تره و به همین دلیل هم هست که کوئست جدید بازی توی یه غار تاریک می‌گذره که قدرت Ray Tracing بیشتر نمایان بشه.

The Witcher 3 Ray Tracing ON OFF Comparison

تاثیرات Ray Tracing روی اجرای بازی

متاسفانه Ray Tracing گند می‌زنه تو پرفورمنس بازی. روی لپتاپ پسرداییم که 3060 داشت بدون RTX حدود 60 فریم بر ثانیه روی ULTRA 1080P تصویر می‌گرفتیم ولی وقتی RTX رو روشن کردیم فریم بر ثانیه حتی تا 20 پایین میومد.

اگه کارت گرافیک خیلی شاخی دارین RTX تون رو روشن کنید ولی حتی برای کارت گرافیک‌های رو به بالای میان‌رده هم Ray Tracing ویچر 3 می‌تونه مشکل ایجاد بکنه. حالا نمی‌دونم تا چه حدی مربوط به خود ویچر 3 و موتور بازیشه، تا چه حدی مربوط به پیچیدگی‌های محاسباتی خود Ray Tracing ولی حداقل برای ما روی 3060 لپتاپی جواب نبود. 

چیزهایی که افسوس می‌خوریم که وجود ندارن

چندتا چیز دوست داشتم به بازی اضافه شن که متاسفانه CD Projekt اهمیتی بهشون نداده:

* به بازی npc جدید اضافه می‌شد؛ ویچر 3 بازی خیلی بزرگیه و تنوع npc های بازیش نسبت به حجم خود بازی واقعا کمه. بسیاری از کوئست‌ها بازی توسط افرادی داده می‌شدن که همشون شبیه هم بودن. من به شخصه نصف کوئست‌هام رو از اون مرد نسبتا چاق با ریش و موهای چتری گرفتم. می‌شد یه سری npc جدید طراحی کرد تا بازی متنوع تر و زیبا تر بشه ولی سازندگان متاسفانه اهمیتی ندادن. 

* چار تا کوئست مشتی جدید اضافه می‌کردن؛ طراحی کوئست اولش کار سختیه ولی وقتی تیم طراحی بازی و دوبلورها و همه رو جمع کرده باشه و همه چیز مهیا باشه به مراتب ساده تر می‌شه. 

الان سازنده‌ها کل تیم رو جمع کردن و فقط یدونه کوئست ساختن. فقط یک کوئست که نهایتا نیم تا یک ساعت به بازی رو اضافه می‌کنه چیزی از خماری طرفدارای ویچر کم نمی‌کنه. 

فقط می‌تونم امیدوار باشم که ایشالا بازی فروش پشم‌ریزونی داشته باشه تا سازنده‌ها وسوسه شن یه dlc داستانی کامل جدیدی برای ویچر 3 (به صورت پولی حتی) بسازن. 

* سرنوشت شخصیت‌های سایر بازی‌های ویچر، مخصوصا ویچر 2 مشخص می‌شد؛ یک سری از شخصیت‌های شاخ بازی ویچر 2 مثل یوروث، سسکیا، جان ناتالیس، آناییس و خیلی‌ها تو ویچر 3 غیب می‌شن. سال‌هاست طرفدارا دنبال اینن که بدونن سرنوشت این بدبخت‌ها چی‌شد. 

برخی شخصیت‌های ویچر یک هم سرنشتشون مشخص نیست که مهم‌ترینشون Ada دختر پادشاه فالتست ئه. Gascon، Reynard و خود Queen Meve از بازی Thronbreaker هم سرنوشتشون مشخص نیست.

می‌شد کوئست یا حداقل چهار تا کتاب و دیالوگ برای این بدبخت‌ها هم اضافه کرد ولی متاسفانه CD Projekt به بهانه رایگان بودن آپدیت خیلی به خودش سختی نداده. 

* گوئنت بازی آپدیت می‌شد؛ خداییش این یه مورد کار سختی نبود. تیم توسعه بازی آنلاین گوئنت کاملا فعاله و همین یکی دو هفته پیش یه بسته کارت جدید داد بیرون. خیلی از کارت‌های گوئنت ویچر 3 بلا استفاده ان و می‌شد بازی رو بالانس کرد. خداییش وزمیر با اون عظمت کارتش 6 امتیاز؟؟؟

اصل کاری گوئنته. به قولی ویچر 3 یه لودینگ تعاملی برای گوئنت هستش. این که گوئنت آپدیت نشده خیلی ستمه. 

* یه پایان مخفی به بازی اضافه می‌شد. پایان بندی ویچر 3 خیلی پیچیده و گنگ بود. تا همین چند ماه پیش که یه لجند تو یوتیوب از اسرار پایان بازی رونمایی کرد ملت یه چیز دیگه راجع به پایان بازی فکر می‌کردن. تازه همونام قطعی نیستن. در هر صورت من خیلی پایان ویچر 3 رو نپسندیدم. 

البته اینی که من می‌گم فقط علاقه‌ی شخصی خودمه ولی به هر حال من خیلی دوست داشتم در صورت جمع کردن همه‌ی یارهای ممکن، یه پایان مخفی تو مرحله نبرد Kaer Morhen و با محوریت شاخ بودنLetho  ، Vernon Roche و Zoltan برای بازی ساخته می‌شد. 

جمع بندی

آپدیت جدید ویچر 3 رایگانه. در حالی که مثلا آپدیت‌های نسل جدید GTA V و اسکایریم و کلا اکثر بازیا، بدون این که تغییرات خفنی داشته باشن، همگی پولی‌ان.

 من به شخصه از CD Projekt انتظار تغییرات پشم‌ریزون‌تری داشتم ولی همینم جوابه و نمره‌های خیلی خوبه از سایتای مختلف کسب کرده. 

اگه قبلا ویچر 3 رو درست حسابی بازی نکردین وقت خوبیه که به بهانه این ریمستر دوباره بیایید سراغ ویچر 3 و در جوار آقا گرالت از ریویا روزگار بگذرانید، ولی اگه قبلا ویچر 3 رو جر دادین و احتمالا رو 1000 تا ماد مختف هم روش نصب کردین، نسخه ریمستر خیلی تجربه‌ی جدیدی بهتون اضافه نمی‌کنه و همون اصلیه رو بازی کنید رواله. مخصوصا اگه سخت افزارتون قوی نیست، نسخه اصلی برای اجرا مسلما روال‌تر و بهینه تره.

نسخه ریمستر نسل نهمی بازی ویچر 3 - سرزمین توسان

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

داستان بازی The Witcher 2 Assassins of Kings
داستان بازی The Witcher 2 Assassins of Kings

ویچر 2 یکی از برترین بازی‌های تاریخ گیم ئه. برای من که بهترین یا در بدترین وضع جزو سه تای اوله. گیم‌پلی چالشی و جذاب، طراحی هنری زیبا، موسیقی متن فوق‌العاده همه و همه از ویچر 2 یک بازی عالی ساخته، اما مهم‌ترین نقطه قوت بازی ویچر 2 داستان غیرخطی بی‌نهایت پشم‌ریزون اونه که به امید خدا قراره براتون تعریف کنیم. میزان شاخ بودن داستان بازی ویچر 2 داستان بازی ویچر 2 خیلی پیچیده است. اساطیری، ماجراجویی، کارآگ ...
مطالعه بیشتر

داستان بازی ویچر 1 و تاثیرپذیری آن از شاهنامه فردوسی
داستان بازی ویچر 1 و تاثیرپذیری آن از شاهنامه فردوسی

ویچر 1 اولین بازی از مجموعه بازی‌های ویچر ئه که تو سال 2007 برای PC منتشر شد. همون طور که از یه بازی ساخت CD Projekt انتظار می‌ره، داستان ویچر یک فوق‌العادست. داستان بازی ویچر 1 ادامه‌ی کتاب‌های ویچر نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی و ماجراجویی‌های گرالت رو بیان می‌کنه و به طور مستقیم از روی کتاب‌های ویچر نوشته نشده. ویچر 1 از روی شاهنامه؟ بی‌خیال...  سازندگان بازی‌های ویچر همواره از داستان‌ها و فیلم‌های ...
مطالعه بیشتر

10 انتخاب چالشی برتر بازی های دنیای ویچر؛ بخش دوم
10 انتخاب چالشی برتر بازی های دنیای ویچر؛ بخش دوم

خوب، با ادامه‌ی 10 انتخاب چالشی برتر مجموعه بازی‌های دنیای ویچر در خدمت شما هستیم. اگه بخش اول این انتخاب‌ها رو هنوز نخوندید می‌تونید داخل این لینک یه نگاهی به اون ها هم بندازید. مطالب این پست هم مانند بخش اول 10 انتخاب سخت ویچر حاوی اسپویل هستند و اگه این مسئله شما رو اذیت می‌کنه ادامه‌ی این پست رو نخونید.  5- شرکت در نقشه قتل King Radovid ( ویچر 3 ) پادشاهان توی دنیای ویچر مثل جاهای دیگه در قبا ...
مطالعه بیشتر

شاخ ترین شخصیت های دنیای ویچر
شاخ ترین شخصیت های دنیای ویچر

مقدمه قبل از هر چیزی باید بگم که این پست حاوی اسپویله و فقط به کسایی که مجموعه‌ی ویچر رو بازی کردن توصیه میشه. ملاک ما برای انتخاب شخصیت‌ها: شاخ بودن بودن شخصیت دقت در شخصیت پردازی داستان زیبا. ما پس از بررسی های دقیق نشستیم شخصیت هارو رتبه بندی هم کردیم و ترتیبی که تو این پست رعایت کردیم کاملا معنی داره. موضوع دیگه این که سریال ویچر برای ما هیچ معنایی نداره و کوچک‌ترین الهامی از سریال نگرفتیم. این فه ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن بازی ویچر 3 با کیفیت 320
دانلود موسیقی متن بازی ویچر 3 با کیفیت 320

بازی ویچر 3 موسیقی متن بسیار زیبا و حماسی ای داره که بعضا باعث ریزش برگ‌های درختان منطقه ی Velen و حتی Novigrad می‌شه. این اثر زیبا توسط دو بزرگوار به نام‌های Marcin Przybylowicz و Mikolai Stroinski نواخته شده که ما از تلفظ نام آن‌ها به زبان فارسی معذوریم. در ادامه و در لینک زیر می‌تونید این اثر زیبا رو دانلود کنید: دانلود موسیقی متن بازی ویچر 3: شکار وحشیانه با کیفیت 320 ***     دانلود آهنگ ...
مطالعه بیشتر

چرا باید با وجود این که بازی Witcher 3  وجود داره ما سراغ بازی Witcher 2 assassins of kings برویم؟
چرا باید با وجود این که بازی Witcher 3 وجود داره ما سراغ بازی Witcher 2 assassins of kings برویم؟

مقدمه بازی withcer 2 assassins of kings یک نقطه ضعف اساسی دارد و آن این است که کسانی که بازی witcher 3  را تجربه کرده باشند، شاید علاقه‌ای به تجربه بازی witcher 2  نداشته باشند و احساس کنند زمانی که یک بازی پشم‌ریزون مانند witcher 3  وجود دارد دیگر چه نیازی برای یک بازی که 4 سال زودتر عرضه شده است وجود دارد. این صحبت تا حدی درست است. اما هر کسی که قبلا حتی یک بازی از مجموعه ی ویچر را با ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را وارد کنید.
"شش به علاوه هفت"